ارتودنسی بدون کشیدن دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 4 اسفند 1400
بازدید : 171
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان چیست؟ اگر با ارتودنسی بدون کشیدن دندان آشنایی ندارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

کشیدن دندانهای دائمی سالم برای از بین بردن شلوغی قبل از بریس موضوعی بحث برانگیز در جامعه ارتودنسی دندان است. از بین بردن بافت خراب در بدن سالم در رشته های دندانپزشکی و پزشکی یک کار منحصر به فرد نیست و جای تعجب نیست که اگر گزینه های دیگری وجود دارد باید در مورد آن از دکتر سوال کرد.

چرا برای انجام ارتودنسی باید یکی از دندانها رو بکشیم کنیم؟

در ارتودنسی سنتی، دندان ها برداشته می شوند تا ازدحام را کاهش دهند و سپس دندان های بالا و پایین را تراز می کنند تا در یک رابطه طبیعی تر، با هم قرار بگیرند. برای استتار اختلافات اساسی فک می تواند مفید باشد و متخصص ارتودنسی با استفاده از این روش سالها در دستیابی به دندانهای صاف و بسته شدن دهان بصورت کامل موفق بوده اند.

ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب میده ؟

محدودیت های استخراج برای ازدحام دندانها در داخل دهان چیست؟

در بسیاری از موارد، بیمارانی که به آنها توصیه می شود دندان هایشان را بردارند، دارای ازدحام متوسطی در محدوده 5-8 میلی متر هستند. در حالی که عرض یک پرمولر معمولی به طور متوسط ​​8 میلی متر است، برداشتن دو فضای 16 میلی متری در قوس دندانی ایجاد می کند ، بسیار بیشتر از حد لازم برای رفع ازدحام است. برای بستن فضاها، ارتودنسی برگشتی انجام می شود. این شامل کشیدن مجدد دندانهای جلویی به داخل فضاها است. با توجه به اینکه دندانهای جلوی لب را پشتیبانی می کنند، تمایل به کشیدن و ارتودنسی جمع شونده وجود دارد تا  صورت را صاف کرده و تعادل برهم خورده صورت را کاهش دهند. این چیزی است که بیشتر دندانپزشکان در طول سالها در بیماران مشاهده کرده اند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چه مدت طول میکشد

آیا باید هنگام ارتودنسی استخراج برخی از دندانها شلوغ ضروری است؟

گاهی اوقات، توصیه دندانپزشکان این است که به عنوان بخشی از این فرآیند، یک یا چند دندان را بردارید تا جایی برای نتایج شگفت انگیز ایجاد شود. دلایل آنها ممکن است به راحتی برای شما دیده شود و یا مشکلات پنهانی وجود داشته باشد که فقط اشعه ایکس می تواند آنها را آشکار کند، اما به طور متوسط ​​25٪ از بیماران ارتودنسی به عنوان بخشی از برنامه درمانی خود نیاز به کشیدن دندان دارند. البته هنگامی که برای ارتودنسی دندانها خود به دندانپزشک مراجعه میکنید وضعیت منحصر به فرد شما به روشنی برای شما توضیح داده خواهد شد.

منبع: karajdentists.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com